2010. június 28., hétfő




Na sziasztok!Eldöntöttem,hogy a közeljövőben beszerzek egy varánuszt.De mivel sajna nem lehet a kedvenc komodoimat beszerezni(sajna:( )ezért csak megmutatnám egy két apróságban,hogy miért is szeretjük a sárkányt.Pár éve 3 db komodoi egy 110 kilós gondozott étkezett be percek leforgása alatt.Na már most a komodoi drágaságunk fegyverraktáráról néhány szó:eme 3méteres gyíkot több dolog teszi tökéletes gyilkossá.A szaglása 2 és fél mérföldes távolságból is tökéletesen működik,a bőre majdnem olyan vastag mint a legtöbb politikusunk arcán,ezért még a híres nevezetes királykobrát is könnyűszerrel kiiktatja,bár ha át is tudná harapni ezt a vastag bőrpáncélt a mi kis komodoink teljesen immunis a legtöbb méregre,sőt!A varánusz maga a méreg.A szája ugyan istentelen büdös a dögevéstől de ennek köszönhetően több mint 50 féle húsevő baktérium található amiből kb több mint fele halálos az emberre,tehát ha ne adj isten a préda nem halna bele a borotvaéles fogak okozta vérzésbe perceken belül a vérmérgezésbe fog még egy akkora állat is mint a vízi bivaly.Ugyanis étvágya hatalmas..És a varánusz csak meg kell,hogy keresse,nem mintha lassú állat volna.Kinézete ellenére ez a hatalmas(3 és fél méteres hüllő)közel 50km/h ás sebességgel képes áldozatát lerohanni .Na mindezen okok azok amik tökéletes gyilkossá teszik ezt a ragadozót és az egyik kedvenc állatomévá.Sajna a viedot nem engedi beágyazni de a linket iderakom: http://www.youtube.com/watch?v=DoV-LVzAP1c

2 megjegyzés:

  1. Én sztyeppi varánuszt szerettem volna venni anno. Akkor tettem le róla, amikor a pasas közölte, egy teljes szobát kéne átalakítani neki, leszórva homokkal, beszerelve spéci cuccokkal, merthogy a kis apróság 1,5 méteresre megnőhet. Mellesleg már nem is ajánlotta, mert több hónapos volt, és nehezen szokta volna meg a szagomat.
    Pedig cukiságok :( Kicsiként!

    VálaszTörlés
  2. amit én néztem az szavannai varánusz kiskorába elég neki egy 80X40X40 es,bébiként veszem utána meg egy 120X100X100 as elég ennek a fajnak.és szerintem nagy ként is ari:D

    VálaszTörlés